reklama

V mojej reči-film od autistickej režisérky a herečky v jednej úlohe

Ja sa o tom až bojím písať, ale veľmi si vážim všetkých blogerov, ktorí tu prinášajú tému autizmu - ich skúsenosť je totiž vždy viac či menej osobná. Nie je to ľahký život s autistickým dieťaťom, je to veľká výzva, veľa sĺz a snažné hľadanie každého znamienka dobre utajenej lásky. Film, ktorý natočia autistická žena (už táto kombinácia je sama o sebe fantastická) a jej následný komentár, prináša vzácny pohľad do utajeného, vnútorného sveta autistov. Myslím, že je to povinné pozeranie pre všetkých nás - zdravých.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

Moja skúsenosť s autizmom nie je priamo osobná, aj keď aj my máme vo vzdialenej rodine pomerne vážny prípad autizmu, hanbím sa ako málo o tomto človeku viem. Až keď môj najlepší kamarát, ktorý sa práve snaží o rezidentúru ako lekár v Kanade, začal pracovať ako sanitár v autistickom centre, začal som sa o probléme týchto ľudí viac dozvedať a aj sa oň viac zaujímať.Žiadna knižka ani výpoveď zdravého človeka ma nepriniesla k pochopeniu autizmu a vnímania autistických ľudí tak blízko ako video V mojej reči. Pozrite si ho celé. Prvá časť je "v jej reči" - druhá obsahuje preklad alebo aspoň vysvetlenie vecí v "našej reči". Autorka napísala k filmu aj veľmi zaujímavý komentár, ktorý si môžete prečítať na Metafilteri .Nechcem tento článok naťahovať, moje slová sú zbytočné - skôr by ma veľmi zaujímal váš názor na tento manifest a volanie po väčšom rešpektovaní samotných autistov. Je ťažké stavať mosty medzi svetom autistov a tým naším. Pre mňa je už len fakt, že vzniklo autistické video, je jedno z najväčších prekvapení, aké som kedy zažil. Tak mi prosím nezazlievajte, že o ňom nedokážem povedať nič múdre. Ďalšie videá autorky ako aj jej osobnú spoveď o jej budovaní mostov (ceste z autizmu v našom vnímaní) nájdete samozrejme na YouTube . Verím, že tento článok sa vlastne napíše sám až v prípadnej diskusii. Týmto vás všetkých pozývam.

Milan Regec

Milan Regec

Bloger 
  • Počet článkov:  10
  •  | 
  • Páči sa:  0x

zachrumkajme si... Zoznam autorových rubrík:  Veb Tu OuKotol plný paryŽumpa starých hriechov (pôv. bNezaradené

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu